Muinainen kultainen Inkojen tähtikartta pysyy mysteerinä

Kartta löytyi Qorikanchasta, Cuscon läheltä, temppelistä joka on joskus ollu kokonaan kullalla vuorattu (Qorikancha tarkoittaa Kultaista Temppeliä). Muihin näytillä oleviin artefakteihin kuuluu suuri kultainen aurinkolevy, jonka uskotaan tulleen varastetuksi tai piilotetuksi espanjalaisten hyökkäyksen aikaan.

Temppeli itsessään oli Inti-jumalan palvontapaikka, joka myös tunnetaan Auringonjumalana. Temppeli on suurimmaksi osaksi ryöstetty, mutta espanjalaisten jälkeen jättämien kirjallisten todisteiden pohjalta suuria määriä rikkauksia on löytynyt temppelistä ennen, mm. suuria määriä kultaa ja jalokiviä.

Tähtikarttaa tutkineet historioitsijat vuosikymmenten aikana eivät ole onnistuneet tehtävässään. Inkojen vanhin uskoo kartan näyttävän heidän suuren jumalansa Viracochan, Intin isän, sijainnin. Tämän uskotaan tulleen tähdistä.

Kultaiset kuvat kartalla näyttävät erilaisia kosmologisia tapahtumia sekä maallisempia juttuja. Kuvaus Linnunradasta, galaksista itsestään näykyy, sekä Etelän Risti, ihmisiä, tähtiä, komeettoja, mahdollisesti ehkäpä myös jokin karkea hahmotelma Etelä-Amerikasta, Inkojen kotimantereesta.

Toiset uskovat joidenkin piirrosten, jotka kuvaavat ihmisiä ja maamassoja, olevankin itse asiassa tähtijärjestelmiä, Kaksonen ja Rapu. Toinen tulkinta sanoo että kaksi ihmistä vedessä ja maalla ovat jumalattaret Mamacocha and Pachamama.

Villimpi tulkinta sanoo, että kartta on oikeasti vihje siitä missä puuttuva aurinkolevy sijaitsee.

Muitakin teorioita on esitetty: Planeetta Nibiru tai komeetta saattaa olla matkalla Maapallon suuntaan. Tutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että  Viracochan matka tähdistä tänne on sellainen jonka he ovat ennenkin kuulleet. Asiasta kertoi  ThinkBig-DiscloseTV.

Artikkelin julkaissut UFO Sightings Hotspot